Menu

"At big parties you are a number, at Lennmedia you are a human being" - Gunther Hoffmann

You're a tax consultant, your whole job revolves around phone calls and emails with clients and the IRS. Then you don't want your IT systems to let you down. And above all, if something goes wrong, you don't want to end up in an endless queue.

Toen ik in 2010 voor mezelf begon, bleef ik bij dezelfde IT-provider. Maar toen zij werden overgenomen door een grotere partij, veranderde alles. Ineens was ik geen Gunther meer, maar klantnummer zoveel. Dat werkte voor mij niet. Ik had behoefte aan een partij waar ik me als mens behandeld voel, waar ik ‘domme’ vragen kan stellen zonder me bezwaard te voelen.

Via buren in hetzelfde gebouw kwam ik bij Lennmedia terecht. Eerst voor telefonie, maar al snel nam hij alle IT-ondersteuning over. De keuze was eigenlijk heel simpel: ik wilde een kleinschalige partij waarbij ik altijd dezelfde persoon aan de lijn krijg. Iemand die mijn situatie kent en begrijpt.

Het mooie aan IT is dat je het pas mist als het niet werkt. En in mijn werk als belastingadviseur, waarbij ik continu contact heb met klanten en de Belastingdienst, kan ik me geen uitval permitteren. Het belangrijkste voor mij is dat als er een probleem is, ik gehoord word. Dat ik niet in een wachtrij beland, maar direct iemand aan de lijn krijg die precies weet hoe mijn systeem in elkaar zit.

Sinds 2018 heeft Lennmedia mijn website, telefonie en andere IT-zaken onder hun hoede. Het overstappen was verrassend eenvoudig. Wat ik het fijnst vind? De korte lijnen en snelle respons. Of ik nu app, mail of bel – het team reageert altijd snel, zeker bij storingen.

Het voordeel van een persoonlijke IT-partner is dat je niet steeds opnieuw hoeft uit te leggen hoe je bedrijf in elkaar steekt. Het team kent mijn situatie, weet wat ik nodig heb, en kan daardoor veel sneller handelen dan een anonieme helpdesk.

En eerlijk? Het helpt natuurlijk ook dat hij vlakbij zit en zelfs mijn alarm beheert. Maar het belangrijkste is dat ik bij Lennmedia geen nummer ben, maar een mens. En in een wereld van geautomatiseerde keuzemenu’s en chatbots is dat meer waard dan je denkt.